czwartek, 6 marca 2014

Hei hei lalki ♥ Jak tam u was? U mnie nie najgorzej, ale dobrze też nie. Od trzech dni nie mogłam doczekać się listonosza, gdyż zamówiłam sobie pewien gadżet do aparatu, a mianowicie adapter pierścienny odwrotnego mocowania obiektywu! Mądra rzecz, dzięki której zaoszczędzić można duże pieniądze na kupnie nowego obiektywu, ale o tym w kolejnej notce będzie dużo więcej. Tak więc czekałam, czekałam aż doczekałam się.Przyszła paczka i byłam taka szczęśliwa ! Pierwsze co zrobiłam to rozerwałam ją i zaczęłam przykręcać do aparatu. Ustawiłam potrzebne tryby, wszystko posprawdzane i gotowe, już robię zdjęcie, naciskam spust migawki a tu wychodzi powiadomienie: "Brak obiektywu". Hah nawet nie próbujcie wyobrazić sobie jaka byłam wściekła. Dalej nie znalazłam błędu co zrobiłam źle, więc mam pewną prośbę do osób znających się na metodzie odwrotnego mocowania, by powiedzieli mi co zrobiłam źle lub co mogłabym ustawić by to działało. To dla mnie bardzo ważne :)

A dziś na blogu przepis na ciasteczka z nutellą !
Robiłam je wczoraj i wyszły bardzo dobre :) Wszyscy mnie chwali, więc złe nie mogły być hah, mnie osobiście też smakowały. Przepis jest banalny, każdy spokojnie może je wykonać. Pochodzi on z tego genialnego  bloga.

POTRZEBNE SKŁADNIKI:
~230g mąki pszennej razowej (ja użyłam zwykłej pszennej)
~pół łyżeczki proszku do pieczenia
~pół łyżeczki sody oczyszczonej
~szczypta soli
~115g miękkiego masła
~115g nutelli (w temperaturze pokojowej)
~130g cukru
~1 jajko
~1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (ja nie używałam, więc nie jest to konieczne)
~3/4 szklanki  drobno posiekanych orzechów laskowych, wcześniej podpieczonych i obranych ze skórki

PRZYGOTOWANIE
1.Mikserem utrzeć masło i nutellę. Następnie stopniowo wsypuj cukier.

2.Dodaj jajko i ekstrakt.

3.Wymieszaj suche składniki: mąkę, proszek, sodę, sól.

4.Wsyp suche składniki do masy i wymieszaj wszystko.

5.Wsyp orzechy i wszytko wymieszaj razem.

6.Blachę wyłóż papierem do pieczenia. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

7.Z gotowego ciasta trzeba uformować kulkę wielkości orzecha włoskiego, położyć na blachę i spłaszczyć dłonią lub łyżką.
WAŻNE: Ciasteczka urosną, więc pamiętaj aby ułożyć je w odstępach (u mnie zmieściło się 16 na jednej blaszce, ale i tak się posklejały).

8.Piec ok 15 minut.

9.Wystudzić i zasmakować niesamowitych pyszności ♥

Zdjęcie niestety nie mojego autorstwa.

Bardzo łatwy przepis, a wychodzą bardzo dobre, tak więc zabierać się do roboty i częstować rodzinę i przyjaciół hah.

Może nie wiecie ale uwielbiam gotować i piec! Sprawia mi to przyjemność i chciałabym robić to częściej, ale niestety brak czasu. Uwielbiam poznawać nowe przepisy ahh. ♥


Miłej nocy, Adminka Gabi.

1 komentarz:

  1. mmm Dzięki za przepis, nie mam nic do roboty to spróbuję. Tylko muszę kupić nutellę. Obserwuję:)

    http://blog-of-2-best-friends.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń